חפשו קופוני הנחה לאטרקציות בישראל
» פיינטבול הגולן – חוויה צבעונית » כתבות בנושא אטרקציות » כתבות קופונופש כהלכתו
פיינטבול הגולן – חוויה צבעונית
פיינטבול הגולן
נוברמת הגולן
איך מקימים אטרקציה בגולן אשר משלבת ספורט וחוויה? שיחה צבעונית עם ענת וצבי טבנצ'יק אשר פתחו אתר מקסים של פיינטבול בצפון

אתרי טבע מדהימים, מאות צימרים ובקתות אירוח, שלל אטרקציות מכל הסוגים, מסלולי טיול רטובים, מעיינות, תצפיות, יקבי בוטיק, בתי כנסת עתיקים, אתרים ארכיאולוגיים, חוות סוסים, מסעדות, גלריות אמנות וכמובן סבא חרמון. רמת הגולן מציעה למטייל הישראלי עולם ומלואו על שטח אשר משתרע על פני כ-1,200 קמ"ר בלבד. ואכן, זה לא מפתיע שעל פי הנתונים הרשמיים של המועצה האזורית גולן, מדי שנה מבקרים ברמה כ-3 מיליון ישראלים ותיירים. כעת, צוות אתר "קופונופש" נסע לבקר את ענת וצבי טבצ'ניק, תושבי מושב נוב אשר החליטו לפתוח ברמת הגולן אטרקציה ייחודית של מלחמת כדורי צבע, ובעברית – פיינטבול.

האטרקציה החדשה, אשר תחגוג בקרוב שנה וחצי להיווסדה, מציעה למטיילים חוויה יוצאת דופן של בילוי ספורטיבי ומדליק תחת כיפת השמיים. המתחם המקצועי של פיינטבול הגולן משתרע על פני כ-3 דונמים ומעוצב עם מחסות ותנאי שטח אשר מדמים ככל הניתן זירת קרב אמיתית. האטרקציה פועלת בכל ימות השבוע (אך שומרת שבת) ומזמינה אליה קבוצות מגוונות מכל הגילאים. החל מארגוני עובדים, דרך מתנ"סים ובתי ספר, וכלה במשפחות ומבקרים פרטיים.

החוויה של פיינטבול הגולן מתחילה עם תדריך והתאמת אמצעי מגן לכל המשתתפים. לאחר מכן, על פי רוב מתנהל "משחק דגל" בין שתי קבוצות אשר נמשך כשעה עד שעה וחצי. פיינטבול הגולן הוא המתחם היחיד של פיינטבול בצפון אשר ממוקם במרומי הרמה וזוהי פעילות נפלאה אשר משלבת את כל המשתתפים ומלווה באנרגיות גבוהות, קצב תוסס והמון אדרנלין. אגב, מלחמת כדורי צבע היא אפילו פעילות חינוכית אשר מטפחת ערכים כגון שיתוף פעולה, מנהיגות, ספורט ותכנון אסטרטגיה. לא בכדי, קיים חוזר מנכ"ל רשמי של משרד החינוך אשר ממליץ על פיינטבול כפעילות מגבשת וחינוכיתלתנועות נוער, חוגים, מתנ"סים ומוסדות לימוד.

חשוב להדגיש כי ההקפדה על הבטיחות בפיינטבול הגולן נעשית ללא הנחות וללא עיגולי פינות. היציאה למשחק כוללת תדריך בטיחות מקיף, וכל משתתף מקבל ציוד מגן לפנים ולגוף. לאחר שהקבוצות יוצאות לדרך, הצוות המקצועי של פיינטבול הגולן מסתובב בזירה ומוודא שהשחקנים אינם מפרים את ההוראות ושומרים על הכללים בשטח. כמו כן, מלבד משחקי דגל ו"פיינטבול קלאסי", האטרקציה של פיינטבול הגולן היא הרבה הרבה יותר. למשל, המקום מציע ימי גיבוש מלאים לקבוצות בשיתוף פעולה עם תיירנים ואטרקציות באזור, משחקי פיינטבול בלילה, מטווח כדורי צבע ועוד.

החלום שמאחורי פיינטבול הגולן

מאחורי פיינטבול הגולן עומדים כאמור בני הזוג ענת וצבי טבצ'ניק. הוא בן למייסדי מושב נוב ומ"פ קרבי בדרגת רב סרן במילואים, והיא מדריכת טיולים ואשת החינוך המכירה היטב את התיירות בצפון. למעשה, סיפורם האישי של השניים מספר במידה מסוימת את החלום הישראלי על התיישבות בפריפריה ויזמות עסקית. "יום אחד נקראתי לשירות מילואים והתאמנו ביחד עם הפלוגה בתרגילים עם כדורי צבע. מיד נדלקתי על הרעיון והבנתי שאפשר לקחת את החוויה הנהדרתשל הפיינטבול גם לחיים האזרחיים", נזכר צבי, "שיתפתי את ענת ברעיון והתמיכה הייתה מיידית. ישבנו והתחלנו לתכנן את הקמת האטרקציה ובזכות ניסיונה הרב של ענת בענף התיירות הדברים החלו להתגבש לכדי מציאות אל מול עינינו".

"את המקום הקמנו בזכות ההבנה שרמת הגולן היא פוטנציאל תיירותי, ובזכות הייחודיות של צבי כאיש צבא עתיר ניסיון. כמו כן, היה לנו חשוב לפתוח אטרקציה שרמת הגולן תהיה טבועה עמוק ב-DNA שלה", מצטרפת ענת לדברים, "את המשימה הגשמנו בזכות הקשר הישיר שלנו עם הקרקע ועם האזור. כיום, כל הפעילות בפיינטבול הגולן מלווה בסיפורים מרתקים ואנקדוטות פיקנטיות אודות החקלאיים בצפון, ההתיישבות במקום, מורשת קרב, סיפורים היסטוריים ועוד". כמו כן, צבי מתגאה בכך שכמעט כל הצוות שעזר בהקמת הפרויקט הורכב מאנשי מקצוע תושבי רמת הגולן. אפילו את הלוגו של האטרקציה עיצב בן מושב נוב (אלישיב לוין).

"בדיוק כמו שענת אמרה, המטרה שלנו הייתה להעמיד לרשות המבקרים אטרקציה איכותית וכיפית אשר מתכתבת עם הסיפורים, הריחות, הטעמים והפסקול של רמת הגולן", מסכם צבי, "אין לי ספק שמי שיגיע לכאן לחוויה של כמה שעות אקסטרים לא יישכח את הביקור בפיינטבול הגולן במהרה. זה לא פלא שבכל סיום סבב הדרישות היחידות של המשתתפים הן עוד כדורי צבע ועוד קצת אקשן".

 

אטרקציות נוספות בדרום הגולן:

הרפת הרובוטית באבני איתן

חנות מי נהר סבונים טבעיים באבני איתן

 

 

אבוקייק שייט ותיירות
מיני ישראל
מצנחי הים האדום
חוויות שטח- טיולי תומקארים וריינג’רים
רייזר כפר בלום
אטרקציות - כתבות, המלצות, טיפים ומידע
דרך החלב
דרך החלב
דרך החלב משק קורלנדר בבית הילל. סיור מרתק ברפת רובוטית שחלב על הזמן...
ג’ונגל כיף בקיבוץ בית זרע
ג’ונגל כיף בקיבוץ בית זרע
כל הילדים רוצים רק ג’ונגל כיף. למה ? כי בג’ונגל כיף שבקיבוץ בית זרע, חיים להם בשלווה ובהרמוניה המון בעלי חיים מהארץ ומהעולם.
קלאב קאר בית הלל
רייזר בר
פארק מיני גולף פרוד
טורנדו בננה עכו
חלום עולמי
הדב הלבן
רפטינג נהר הירדן